RSS

Nämen… som nyutsprungen ros tittar hebb fram igen… (5424-5441)

12 Jul

Ja, då var det dags att snöra på sig friluftsskorna och lufta GPSen, som jag inte använt sedan 20 januari 2016. Visst har det blivit några ströcacher med mobilen, men inte mer än en eller ett par åt gången. Skönt att äntligen komma ut i skogen igen. Man känner sig som en ny människa igen… 

Den 17 maj 2016, tog jag den sista cachen på ett över 370 dagars uppehåll. Då är jag i alla fall kvalificerad för cachen i Mariestad (365-dagar utan logg). Idag hade jag samlat på mig ett gäng mystery för att klara en annan challange-cache (max 90-% traditionella) och just nu låg jag på 91,62%, efter dagen 17 mystery sjönk det till 91,34%. Så ca 80 icke-tradisar till så kan jag ta en skärmdump på det och uppnå nästa challange. Kul… så nu har jag laddat upp med x-antal mystery och multisar som ska loggas för att komma ner till 90%.

Dagens runda blev Härryda-krysset #1-16 plus en final. Denna runda kan verkligen rekommenderas då den var mycket välgjord och flera kul lösningar, speciellt finalen. Själva mystery-delen var lagom svåra. Lösa korsord är kul om det inte är omöjliga kryss.

En stubbe? Ja vad annat kan man förvänta sig i en svensk skog…

Åhhh, vad är det här?….

Oj, några föll ner i min hand…

Nämen, vart tog de vägen nu?

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 12 juli 2017 i Uncategorized

 

Lämna en kommentar