RSS

Kåhög (18 st)

04 Jan

Idag skulle frugan på Jill Johnsson på Rondo med en väninna, men jag är måttligt förtjust i Jill så jag fick stanna hemma. Sitta hemma och sura? Nej, naturligtvis inte. Här gällde att smida planer och Kåhög hade en del traditionella cacher som jag saknade….

Startade i gryningen, dvs vid 09.15 och for direkt till Kåhög. Här följer några trevliga nollgradersbilder denna dag. Hemresa vid 15.00

Tappade bort promenaden uppe vid Tultered till Tre Kulturcacher... ca 9-10 km promenad blev det totalt...

Tappade bort promenaden uppe vid Tultered till Tre Kulturcacher… ca 9-10 km promenad blev det totalt…

Härligt friskt på förmiddagen i Lexby utmed "Kulturstigen".... mot traktorvägen...

Härligt friskt på förmiddagen i Lexby utmed ”Kulturstigen”…. mot traktorvägen…

Kulturstigen - Ruin. Här letade jag onödigt länge vid fel objekt. "Skulle gått till Specsavers istället".

Kulturstigen – Ruin. Här letade jag onödigt länge vid fel objekt. ”Skulle gått till Specsavers istället”.

Vid "Kulturstigen - Bäckstranden fick jag åter leta efter skatten en lång stund men det gjorde inget eftersom det var en fin fors och till sist hittade jag cachen. (Varför hittar man alltid det man söker där man letar "sist"...)

Vid ”Kulturstigen – Bäckstranden fick jag åter leta efter skatten en lång stund men det gjorde inget eftersom det var en fin fors och till sist hittade jag cachen. (Varför hittar man alltid det man söker där man letar ”sist”…)

Största myrstack jag sett. Som jämförelse la jag GPSen på myrstacken...

Största myrstack jag sett. Som jämförelse la jag GPSen på myrstacken… Tur myrstackarna sover nu annars hade de väl knyckt den… 

Det gäller att se var man ställer fötterna, så man inte trampar sönder cacherna...

Det gäller att se var man ställer fötterna, så man inte trampar sönder cacherna…

En välarbetad cache... (multi) i flera steg och tyvärr fattade jag bara första steget så denna löste jag men steg två gick jag bet... någon som gått den får gärna skicka mig en hint....

En välarbetad cache… (multi) i flera steg och tyvärr fattade jag bara första steget så denna löste jag men steg två gick jag bet… någon som gått den får gärna skicka mig en hint…. Noterbart att denna ”tipsrad” är fel eftersom ingen lampa lyser… det är bara ett exempel… 

"Kulturstigen - Trollskogen"

”Kulturstigen – Trollskogen”

Genom Kåhögs skogar...

Genom Kåhögs skogar…

Detta kallar jag Skattkista. Hänglås och knep och knåp för att lösa kombinationslåset. Efter 15-20 minuters trixande lyckades jag få isär knåpet och öppnat lådan... Bonuspoäng för sådant.

Detta kallar jag Skattkista. Hänglås och knep och knåp för att lösa kombinationslåset. Efter 15-20 minuters trixande lyckades jag få isär knåpet och öppnat lådan… Bonuspoäng för sådant.

Ja, så här trevligt kan det se ut när man hittar en cache... -Ser ni den?

Ja, så här trevligt kan det se ut när man hittar en liten cache… -Ser ni den?

 
1 kommentar

Publicerat av på 04 januari 2015 i Uncategorized

 

Ett svar till “Kåhög (18 st)

  1. Hallén

    05 januari 2015 at 5:58

    Några bekanta miljöer… Kulturstigen – Ruin har jag extra starka minnen från, loggade då med ett vildsvin några meter bort! Skall vid tillfälle ge mig på multicacherna också, kul att se lite bilder på vad som väntar där!

     

Lämna en kommentar