RSS

Delsjön o Torpa (#2076-2081)

19 Jul

Dags att städa av närområdet… Hallén (den lymmeln) hade ju haft omaket att placera nya cachar när jag var bortrest. Är inte det förbjudet? Jag undrar det… Nå, jag slapp ju springa som en skottspoling som TMR68 fick göra :).

Igår tog jag en runda i Delsjön och började med jssons Kojan (fin liten stuga mitt i skogen, men man var lite rädd att någon skulle dyka upp).

Kojan

Efter att loggat Kojan  cyklade jag till Bertilssons stuga och startade en skön promenad, det var bara att följa Österrike-stigen… Vad är detta, undrar några? Jo, stigen till Österrike gick just här genom Delsjöskogen och, passande för mig, just mellan Laga skifte på Hultets gård till explorists Gudruns förtjänst och vidare till Ulfvefjällen. Fantastiskt att jag skulle hitta denna fina genväg.

österrike-stigen

Tydliga hintar tycker vi om...

Många hintar...

Ibland var det tur att hintarna fanns....

Ibland blev det svårt... ?? så jag gick både till höger och vänster (för säkerhets skull...)

Medhavd dryck är alltid bra att ha ... så man klarar sig i vildmarken!

Är ölen liten eller är Explorists micro stor?

Filmen har åldersgräns på 20 år de första 4 sekunderna, så lova att blunda.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=FRt7cO9QDKA?rel=0&w=560&h=349]

Ölen var i alla fall tillräckligt stor att räcka från Gudruns förtjänst till Ulfvefjällen

Greklands-stigen, rekommenderas ej (idag)

Idag fortsatte jag med Torpa burken i Torpa koloniområde och Den lilla stugan.. vid Sävenäs koloniområde.

Den lilla stugan ... (har sett sina bästa dar...)

 
5 kommentarer

Publicerat av på 19 juli 2011 i Uncategorized

 

5 svar till “Delsjön o Torpa (#2076-2081)

  1. Nanna

    12 mars 2016 at 20:10

    Hej! Jag tänkte fråga om du vill förklara hur man hittar till ”Kojan”? Ska till Delsjön snart och tyckte den var så fin! Mvh

     
    • hebb99

      12 mars 2016 at 22:28

      Hej. Inte lätt i ord men jag kom ifrån ”Skatås-8:an” och gick över broarna, söderut… Rakt öster om kojan är det mycket kuperat så fortsätt en bit tills bergen sänkt sig till en mindre höjd… In i skogen och gå åt nordväst. Inte mycket till stigar när jag var där så det gäller att ”hålla tungan rätt i mun”… Om du vill kan jag skicka en kartbild hur jag gick.

       
      • Martin Ferm

        18 september 2021 at 9:49

        Hej,
        Jag skulle gärna vilja ha en kartbild hur du gick för att komma till kojan i Delsjöområdet.

         

Lämna en kommentar