RSS

Sammanfattning av augusti-månads skattjakt (#4529-4592)

01 Sep

(Gamla nyheter blir som nya om ingen vet om dem så här kommer augusti månads sammanfattning)

Denna månad blev det 63 nya cacher att föra till statistiken.

  • Källö-Knippla
  • Göta Älvbron – Workout
  • Museumevent #3
  • Hisingen – Aröd
  • Stures Brevlåda
  • Slottsskogen-Kiellers Park
  • Nya Varvet
  • Älvsnabben
  • Tolered
  • Stockholm
  • Tolered och Norums skog

(Knippla har jag redan skrivit om (se tidigare inlägg))

3 aug. En multi över Göta älv. Man måste ju samla sju olika typer av cacher under augusti. Lika bra att starta hårt.

Göta Älvbron...

Göta Älvbron…

En lämplig multicache som på förhand verkar rimlig att inte få DNF på. Min gissning var att man skulle på tre stopp ta sig över till Hisingen, tillbaka och till sist till Hisingen igen, men så var det inte. Första stoppet förbryllade mig mycket… Kan det vara så? Nja…. Letade lite fram och tillbaka innan jag bestämde mig för att steg ett faktiskt var riktigt smart, även om utformningen gjorde mig konfys. Nå, bara å testa. Kan ju inte bli värre än att det blir fel… På väg till stopp två gick man med blandade känslor… Skulle man hitta nästa virtuella stopp? Bara 10 meter ifrån tänkte jag att det var fel, men så förbyttes tveksamheten till säkerhet att jag hittat rätt. Så ska det se ut tycker jag…. Då var bara frågan om sista stoppet hamnar ungefär där jag inbillade mig och det gjorde det. Tackar för denna lilla fina utmaning.

Museumevent

Museumevent med Snafs

7 aug. På torsdagen blev det event och ytterligare en badge (dvs augustiutmaningen). Ett mycket trevligt event med över 55 cachare samt några medhavda vänner… Jag fick en trevlig pratstund med en ny bekantskap, thonander och så mötte bandersh upp.

Eventet avslutades med en parkvandring som också var mycket trevlig även om jag tycker guiderna var lite oslipade… Men ändå skoj att höra om hur Göteborgs befästning fick ge vika och att ett avtal med staten/kronan att man skulle anlägga parker och att dessa ska användas för nöje. Under årens lopp har många försökt nagga detta i kanten med tex tåg, och spårvagn genom parken men det har alltså varje gång slagits tillbaka.

Rundvandring efter event

Rundvandring efter event

Göteborgs befästning var stor, ca 1/3 av stadens mark. (Om jag minns rätt). Och vi fick vid Hvitfeldtsplatsen ett hum om avståndet från staden vid nuvarande engelska kyrkan ända ut till Vasastaden .det gällde att se fienden tidigt och det var den elaka dansken man var rädd för….

Nå efter detta skulle jag passa på att plocka en enkel mystery hade jag tänkt, https://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC3XPQF och jag hade fått grönt på geocachern (fått rätt koordinater) men på plats visade sig cachen vara en slug rackare som överlistade hebb denna gång. Nåja, vad är väl en dans på slottet?” Jag får hem och leta en ny mystery att logga… Augusti är ju fortfarande ung….

8 aug. Veckan avslutades med en fredags afterwork på Hisingen. Planen var att gå en runda och avsluta med earth-cachen på Ramberget, men när jag gick mot Backaplan, fortsatte jag mot Aröd och sedan vidare mot St. Jörgen och en ganska lång runda mot Tuve och sedan tillbaka mot centrala Hisingen. När jag var tillbaka till Hjalmar Brantingsplatsen tyckte jag att jag gjort tillräckligt för dagen och åkte cachinglinje 5 ända hem…

Varning för ....

Varning för ….

Ett piano vid hpl Botaniska

Ett piano vid hpl Botaniska

Nya Varvet

Nya Varvet

En FTF (igen)

En FTF (igen)

En snygg "letterbox"

En snygg ”letterbox”

hebb trampar på...

hebb trampar på…

I Stockholm uppe på höjden...

I Stockholm uppe på höjden…

Nano nano... (eller "gubben ur lådan")

Nano nano… (eller ”gubben ur lådan”)

A bad habit...

A bad habit…

 
2 kommentarer

Publicerat av på 01 september 2014 i Uncategorized

 

2 svar till “Sammanfattning av augusti-månads skattjakt (#4529-4592)

  1. Hallén

    03 januari 2015 at 6:36

    Kul att se att du ”bloggar ikapp”! Ett tips; det går att ställa om datum för publicering så att inläggen hamnar som publicerade t.ex. den sista varje månad. Å andra sidan hamnar de då längre ned i listan över senast publicerade inlägg, men det kan se bra ut i arkivet.

     
  2. hebb99

    03 januari 2015 at 11:10

    Bra tips… man kan ju vid ”uppsamlingsbloggar” låta dem ligga ett par dagar eller veckor som senaste… och sedan sortera om dem.. ska kolla det. Tackar…

     

Lämna en kommentar