RSS

Årets första event -2016

01 Jan

img_3742Idag vaknar man och undrar hur det känns med ett helt nytt år, men jag märkte ingen större skillnad. Ingen snö och inga minusgrader… Men hur kan man börja ett nytt år på bästa sätt? Jo, med ett geocachingevent.


Det var nog det mest öde event jag kommit till. Visst 17 min försent men i eventbeskrivningen stod det 10.00-11.00.

Drf dök just upp och det kändes bättre och vi kikade in i den närliggande kommersiella utskänkningsshopen (utan tillstånd) och där hade de gömt sig.

Efter att ha umgåtts och fått ett avgörande tips på en multicache jag just missat (därav min sena ankomst) kunde jag tillsammans med Gavia göra ett nytt försök på ”Chat-Noir”. Steg 1 hade jag klarat galant med finalen var klurig och med ny hint och två par ögon blev det samma resultat… Antingen måste man vara vig som en åsna eller så är den borta… ”Nåja, vad är väl en bal på slottet…. ”

 
1 kommentar

Publicerat av på 01 januari 2016 i Uncategorized

 

Ett svar till “Årets första event -2016

  1. Monway

    14 januari 2016 at 21:32

    Gott nytt cachingår!

     

Lämna en kommentar